hétfő

Narancsos kacsamell


Ez volt a kedvencem a helyi francia étteremben Raiatea szigetén. A tulajdonos Olivier, egy kedves francia srác, aki az étterem mellett a panziót is vezeti, nagy segítségünkre volt az árbóckitörés után és a születésnapom megünneplésében is:-): ez a recept a konyhája titkos szakácskönyvéből származik. Merci Beaucoup Olivier!

 Hozzávalók:

- 2 kacsamell
- Só és frissen őrölt bors


Narancsszósz:

- 40g kristálycukor
- 150 ml friss narancslé
- 60 ml csirke alaplé
- 2 kiskanál borecet (red wine vinegar)

A tálaláshoz:
- Egy narancs, meghámozva és felszeletelve

Vágdossuk be a kacsamell zsíros felét keresztirányban és izesítsük sóval, borssal. Egy nagyobb serpenyőben helyezzük őket a zsíros résszel lefelé és süssük kb. 12 percig alacsony-közepes lángon anélkül hogy megfordítanánk. Ha már a zsír nagy része kisült és a ami a melleken maradt az aranybarna és ropogós, vegyük ki őket és öntsük le a zsírt a serpenyőből (felhasználhatjuk a köretként szánt sült burgonyához). Tegyük vissza a melleket a serpenyőbe most a zsíros felükkel felfelé és közepes lángon kb. 2 percig. Újra vegyük ki és hagyjuk állni kb. 7 percig. Egy lábosban kevergetés közben melegitsük a cukrot addig, amig karamellizálódik (sötét borostyánszinű lesz), majd gyorsan adjuk hozzá a narancslevet, a csirke alaplevet és az ecetet (vigyázat, kicsit spriccel!). Sűrű keverés közben főzzük tovább amig a cukor újból feloldódik. Öntsük a szósz a kacsasütéshez használt serpenyőbe (amiben már nincs zsír csak esetleg néhány ropogós bőrdarabka) és kevergessük, amig a szósz mennyisége kb. a felére csökken. Szeleteljük fel a kacsamelleket, díszitsük egy tálat a narancsszeletekkel, helyezzük középre a hússzeleteket és öntsük rá a szószt. Köretként sült burgonyát vagy burgonyapürét adhatunk.

Pici narancos kaca - Hungarian style

Megmondom őszintén, előre kicsit féltem ettől a recepttől, mert az édeskés húsokat nem mindenki kedveli a családból. De hamar megnyugodtam, mert a narancsos szószt csak közvetlenül a tálalás előtt kell házasítani a sült kacsával, így aki nem kérte, annak nem tettem rá. Én kipróbáltam, és nagyon jó harmóniát alkotott a sós ropogós hússal a savanykás-karamelles íz! Arra kell ügyelni hogy a ropogós bőrére ne öntsük rá, mert akkor az puha lesz és élvezhetetlen, inkább csak a hússzelet alá és köré tegyünk a szószból. Mivel nem csak mellet, hanem egész kacsát vettem, ezért csirke alaplé helyett a belsőségekből készített kacsaleves levével tudtam felengedni a szószt (és így egyből megvolt hozzá leves is) a combokat és szárnyakat pedig a recept szerint készítettem el. Még egy tipp: mi magyarok jobban átsült húsokat általában többre értékeljük, így például én is majdnem kétszer annyi ideig sütöttem a húst: de mindenképp figyeljünk rá, hogy kicsi, úgynevezett pecsenye kacsát (bébi kacsát) vegyünk, mert az öregebb példányokat előre meg kell főzni vagy párolni!

Nincsenek megjegyzések: